Khamis, 20 Mei 2010

kerana pulut santan binasa

Semalaman aku xlena memikirkan apa yg telah aku buat n kata semalam.. Disebabkan xblh tido kerana terlalu memikirkan hal tersebut, aku mai kerja awal.. pkl 7 lbh dh terpacak kat depan punch card.. Aku agak melampau bila berkata2 ketika marah sehingga aku xperasan apa yg aku kata.. Aku xberfikir langsung ketika nk berkata2 bilamana amarah menguasai diri.. Aku menyesal.. Disebabkan amarah aku, aku buang kawan aku.. Aku buang org yg tegur aku.. Aku betul2 menyesal..
Semalam aku hilang beberapa kawan disebabkan perangai aku yg panas baran ni.. Aku marah dia sebab dia tegur aku.. Org tegur mesti bersebab, tp aku xterima teguran dia.. Aku marah dia lagi.. Adoi.. Aku lupa org yg tegur aku tu la yg byk tolong aku dalam mcm2 hal terutama ttg agama.. Dia jawab semua soalan yg aku tujukan.. Tp sekarang aku dh hilang tempat utk aku tny ttg agama.. Dia siap bg aku buku lagi.. Kalau nk harap aku beli, hmm smpai mati pun xbeli apa.. :( Aku pening dan aku menyesal dgn perbuatan aku.. Semua gara2 panas baran dan mulut yg xtau nk diam walau seminit ni..

Sebelum ni pun aku ada hilang seseorg yg bg aku agak istimewa disebabkan panas baran dan mulut aku ni gak.. Aku keliru dan aku xpasti apa yg aku kata.. Kata kawannya, aku agak melampau malam tu ketika aku berkata2.. Aku.. Hmm.. Memang betul la apa yg dia kata kat aku.. Aku xmatang.. Aku xblh fikir dgn sebaik2nya.. Memang patut la dia xterima aku sebab aku dasar otak sempit.. Aku xtau apa lagi patut aku buat.. Aku menyesal.. Kalau la aku boleh berhadapan dan minta maaf kat depa.. Hmm..

Memang betul la kata org2 tua.. Kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa.. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata... Hmm.. :(

20/5/10 0812

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku dan sesuatu..

aku dan sesuatu..
aku nk jadi superman..