Ahad, 26 Jun 2011

Kau Pergi

Cik Syikin Othman..
        Perkenalan kita pada tahun 2009 masih saya ingat lagi.. Ketika itu awak masih sihat.. Tetapi selepas beberapa bulan perkenalan kita, awak mula sakit2.. Sejak itu kita semakin rapat.. Awak beri no telefon awak kat saya, sejak tu kita selalu sms.. Sejak itu kita menjadi rapat.. Awak dah anggap saya sebagai sebahagian dari hidup awak.. Sejak itu awak selalu luah perasaan n mengadu sakit awak begitu juga saya yang selalu mengadu kat awak tentang kisah cinta saya.. Awak tahu semua tentang kisah cinta saya.. :) Hampir selalu sms saya bitau saya yang awak selalu putus asa dengan hidup awak tetapi saya selalu nasihat awak supaya jangan begitu dan awak ikut nasihat saya.. Saya selalu pesan kat awak supaya makan ubat.. Awak kata banyak sangat ubat, jemu makan ubat.. Awak dah lali ngan ubat2 ni.. Tapi awak dengar nasihat saya, awak makan.. Lepas tu awak plak awak selalu mengadu tentang teman lelaki awak si Anas.. Awak xpernah sebut nama dia tetapi saya dapat tau dari kakak awak.. Saya sedih, geram dan sakit hati bila dengar apa yg dia buat kat awak.. Dia tinggalkan awak sebab awak sakit, kejam betul diri dia.. Awak selalu sedih.. Tetapi saya suruh awak lupakan dia dan mulakan kehidupan baru.. Tapi saya tahu awak lupakan dia atau tak.. Hmm..
           Hari makin hari awak makin xsihat.. Kejap awak ok, kejap awak sakit.. Saya amat risaukan awak.. Awak kerap masuk keluar hospital.. Patut awak jarang sms saya.. Saya pernah berkata kat awak, saya sentiasa ada untuk awak, awak gembira bila saya kata macam tu.. Saya janji saya xkan lupakan awak.. Dan awak selalu pesan supaya berdoa awak cepat sembuh.. Saya xpernah lupa untuk berdoa untuk awak.. Tahun lepas mmg kita kerap sms tetapi tahun ni, dari awal hingga ke saat ini, kita jarang sms.. Saya ingat kali terakhir kita sms pada bulan Januari.. Awak bitau saya yang awak pergi berubat..(yg selebihnya rasa xpatut orang tau..) Dan awak kata awak makin ok sikit dan awak dok p berubat.. 
         Tetapi pada bulan Februari 6 2011, adik awak, Wada Othman ada inbox saya kat Facebook.. "salam..sory ggu,,juz nk gtau kakak sy,,Cik Syikin Othman,msuk hosp pg td..bdn sblh kiri xleh respon...kwn2 doakan my sis ye.."   Tetapi saya terlpas pandang message itu.. Sampai la dua hari lepas, hari Jumaat Jun 24 2011 kawan awak Peja Tiramasu add saya.. Kemudian dia tny saya, " ikin dh mninggal, awak dh tau blom?" Ketika itu jantung saya bagai terhenti.. Saya jadi blur seketika.. Rupa2nya awak dah meninggalkan saya buat selamanya pada Jun 15 2011.. Selepas 11 hari baru saya tahu awak dah tiada.. Saya rasa jantung saya bagai di ikat, kepala saya bagai di hentak sesuatu, hati saya kosong.. Orang yang saya sayang, saya ambik berat telah tiada dan saya tak tahu langsung.. Sedih hati saya dan terkilan betul saya sebab tak tahu.. Kenapa tak siapa yang beritahu saya tentang pemergian awak?? Kemudian saya add ahli keluarga awak.. Ketika itu baru saya tahu semuanya.. Dan adik awak Wada Othman kata kepada saya  "wslm..itula yg sy nk ckp ngn awk..sibuk bkn alasan awk mengabaikan kwn..klu btl awk ckp awk syg kakak sy,awk kwn baek die,,tp npe awk abaikan die..sy bkn nk mrh..lgpon xde sbb sy nk mrh awk..cuma sy turut terkilan krn kwn yg slama ini die crita dgn sy,mendiamkan diri cm 2..kakak sy byk derita..sy hrp awk dpt berada d sisi die,tp ternyata die meninggal pon awk xtau..sory sy emosi..sy adk die yg plg rpt dgn die..byk bnda kami berkongsi..sy tau perasaan kakak sy,sy tau mcmne die derita,sy tau ape impian die..sory sy emo T_T"  Luluh hati saya sebab rupanya saya yang menjadi punca kenapa adik awak tak beritahu saya.. Baru saya sedar rupanya saya abaikan awak hampir 5 bulan selapas last sms awak yg btau awak pergi berubat tu.. Saya abaikan awak, saya langsung xhiraukan awak.. Kemudian Wada kata  "sy yg jge die..sy yg slalu dgr luahan die..sayu je hati ble tgk die merenung hp dgn pndgn yg sayu..smbil berbaring lemah die belek2 hp..sy tau die menantikan sms dr shbtnye..kamu! tp ape bole wt..xpela awk..die pon dh xda..kita doakan je smoga die menemukan kbhagiaan yg hakiki d sampingNya..kite sme2 tau ape yg dh kakak sy lalui..kite doakan die ye..Saya bersalah, saya pernah kata saya akan berada bersama awak jika awak perlukan saya, tetapi saya tiada, saya tah di mana tanpa risaukan awak, pedulikan awak.. Sepanjang awak sakit, awak lumpuh, di mana saya?? Saya bersalah, saya menyesal, saya insaf dengan perbuatan saya.. Maafkan saya awak.. Saya bersalah yang amat sangat.. Saya mengakui kesilapan saya.. Sekarang baru saya tahu betapa saya pentingkan diri dan saya lupa yang awak sangat penting kepada saya.. Dan baru saya tahu yang awak sayang saya.. Wada kata kat saya "sy xtau nk luah cmne lg...da only thing i want u 2 know is..die syg awk..awk yg slalu ad d pkran die..die mmg ad kcik hti,terasa ngn awk..smua sy tau sbb ape.."  Ya Allah kejamnya saya kat awak.. Maafkan saya awak, maafkan saya.. Sumpah saya menyesal.. Baru saya sedar sebenarnya saya juga sayang awak.. Awak tak pernah berterus terang dengan saya.. Saya sangat2 bersalah dan sangat2 bersedih tapi kemudian kakak2 awak dan adik awak kata jangan rasa bersalah sangat sebab mungkin dah tertulis begitu.. Ahli keluarga awak sanggup menerima saya sebagai sebahagian daripada ahli keluarga awak, dengan itu saya rasa mungkin itu saja cara untuk menebus segala kesalahan saya.. Saya akan pergi ke Batu Pahat Untuk ziarah keluarga awak dan pusara awak, InsyaAllah.. Kakak awak Noraini asyik suruh saya supaya jangan bersedih dan sedekahkan al-fatihah byk2 kat awak.. Kak Noraini selalu bg semangat dan nasihat kat saya san sekarang saya dah kurang menangis.. Kalau tak, setiap masa saya menangis sampai mak saya pun turut menangis sebab mak tengok saya menangis.. Saya mula menangis tanpa henti selepas tgk video yg Wana buat khas sebagai memory ketika awak masih hidup.. Hmm.. 
      Awak.. Saya harap awak memaafkan saya sebelum awak pergi meninggalkan saya.. Awak, dulu awak selalu pesan kat saya supaya doa supya cepat sembuh tetapi sekarang saya hanya mampu berdoa ketenangan awak di alam barzakh.. Kenangan kita walaupun hanya sms, fb dan ym, tetapi itu pun dah cukup.. Awak, tenang lah di sana.. Kini awak di sana bersama ayah awak.. Awak akan sentiasa berada di hati saya, hati kami semua.. Kami xkn lupakan awak sebab awak seorang yang baik, seorang yang bersemangat waja.. Awak seorang yang kental.. Awak tabah..  Awak memang memberi inspirasi.. Awak hebat.. 

       

26.11.1986 - 15.6.2011
 sy amat mengagumi ketabahan awak..sy merindui awak..semoga awak tenteram di sana..al-fatihah..~

5 ulasan:

  1. al-fatihah buat arwah...smga die dtmptkn di kalangan org2 yg beriman...insyaAllah...

    BalasPadam
  2. Smoga rohnya tenang disana...klu rindu & igt dia, sedekahkan lah fatihah padanya byk2...tu ja yg mampu kita buat...dan kita hidup perlu meneruskan hidup..arwah pn tidak akan gembira sekiranya pemergiannya menjadi tangisan sahabat handai & keluarga...sama2 doakan ketenangannya disana...

    BalasPadam
  3. Al-fatihah....Semoge arwah ikin tenang disana...Kenangan bersama ikin x kn pudar dlm ingatan nie...luv u....

    BalasPadam
  4. akk sedang merindui kamu dik...stiap masa stiap detik.. :( alfatihah

    BalasPadam

aku dan sesuatu..

aku dan sesuatu..
aku nk jadi superman..