Ahad, 26 Disember 2010

Part of the list..

Part of the list.. Ermm rasanya part of my life.. Without her i feel nothing.. Rasa x complete.. Tapi apakan daya aku.. Aku hanyalah insan biasa yg xdapat menghalang atau mengubah pendiriannya.. Aku xpernah mengalah tapi aku rasa cukuplah aku memaksa, cukuplah aku menyakitkan hati dia, cukuplah dengan apa yg aku dah buat kat dia.. Aku hanya inginkan yg terbaik untuknya.. Aku tahu aku bukan untuk dia.. Aku tahu aku tak dak apa yg dia ada, aku xdak apa yg dia nak.. Yang aku ada hanyalah hati yg ikhlas untuk memiliki dirinya.. Xkira apa jua alasan atau luahan hati yg aku beri untuk memiliki dirinya, dia tetap tak akan menerima diriku.. Aku tahu aku serba kekurangan.. Memang patutlah dia tak nak terima aku.. Aku xpernah salahkan diri dia sebab tak terima aku, tapi aku salahkan diri aku sebab nak dia terima aku.. Aku berterima kasih pada diri dia kerana tanpa dia, aku nothing, useless.. Kehadiran dia, perkenalan aku dan dia buatkan aku banyak berubah.. Dia banyak bagi nasihat kat aku, dia banyak tolong aku, dia banyak memberi aku kata - kata semangat.. Aku sangat - sangat berterima kasih kat dia.. :) Walau kehadiran dia hanya sementara tapi banyak yg telah buat aku berubah.. Memang aku dulu berubah sebab dia, tapi org marah aku sebab aku xikhlas.. Aku berubah sebab seorang wanita.. Tapi aku nk tegaskan, tanpa seorang wanita, lelaki tak kemana, tak dak apa.. Nothing.. Kerana bagi aku, di sebalik kejayaan seorang lelaki, berdirinya seorang wanita.. Berubahnya seorang lelaki kerana seorang wanita juga.. Mula  mula memang sebab wanita, tapi bila kita dah banyak memperbaiki diri, kita mesti tahu yg kita perlu berubah dengan seikhlas hati.. Jangan hanya sebab seorang wanita kita berubah.. Sebagai lelaki, aku ni bakal jadi seorang khalifah, sebagai seorang pemimpin jadi aku perlu tahu sebab apa aku perlu berubah.. Tapi wanita memang memainkan peranan yg besar dalam banyak perkara.. Dia juga memainkan peranan itu.. Sebab tu aku kata dia 'Part of the list'.. Dia sebahagian dari senarai hidup aku.. Walaupun mgkin bagi dia tu hanyalah perkara kecil dan biasa dia buat, tapi dia tak sedar apa yg dia buat tu merupakan satu titik perubahan dalam hidup aku.. Walaupun berkali aku btau dia, puas aku bgtau dia tapi dia tetap dengan keputusan dia.. Aku terpaksa terima keputusan dia.. Mungkin dia dah ada yg lain, mgkin sebab aku ni terlalu memaksa atau aku ni hanyalah penghalan untuk dia berjaya di masa hadapan.. Aku tak tahu.. Mungkin jika berjauhan dari aku, dia lebih selesa dan senang.. Jadi aku harapkan yg terbaik untuk dia..Aku doakan Kebahagiaan dia.. Aku harap dia berjaya dengan apa yg dia lakukan.. Kejayaan dia, kebahagian dia akan menjadi kebahagian aku.. Aku tahu apa yg dia sedang hadapi sekarang jadi baik aku tidak terus mengganggu kehidupan dia yg memang sukar sekarang ni.. Semoga dia berjaya.. 




Untuk awak..
Thanks sebab pernah menjadi sebahagian dari hidup orang.. Orang sayangkan awak, orang cintakan awak.. Dan orang amat merindui awak.. Orang harap awak sihat sejahtera di sana, jaga diri bebaik.. Orang janji tak akan ganggu awak lagi.. Terima kasih untuk segalanya.. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

aku dan sesuatu..

aku dan sesuatu..
aku nk jadi superman..